CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Jumaat, 3 Disember 2010

Famemas pun nak glamour juga!

Di kalangan rakan-rakan Famemas, walaupun kami berbeza bangsa dan agama, kami bersatu untuk menyokong dan bersorak atlit kontinjen negara yang bertanding di Guangzhou 2010 ini.

Famemas di Stadium Utama menyaksikan atlit olahraga negara beraksi.

Famemas ketika menyokong pasukan hoki negara menentang Pakistan.

Andai kami berada di gelanggang dan menyaksikan sendiri atlit negara memenangi pingat, seolah-olah ia juga satu kejayaan buat kami. Penulis amat bertuah kerana melihat dan merasai sendiri pengalaman kejayaan pasukan karate negara yang telah memenangi pingat buat kontinjen negara selepas dua belas hari temasya ini bermula.

Di taman lima ekor kambing.

Tokmo menjadi tumpuan di Guangzhou.

Suasananya memang cukup berbeza dan luar biasa terutama apabila Jalur Gemilang dinaikkan ketika majlis penyampaian hadiah. Timbul rasa bangga, terharu dan bertuah, semua dalam satu perasaan yang penuh semangat patriotism 1 Malaysia.

Famemas bersama pengusaha dan perkerja restoran halal di Guangzhou.

Famemas dan sukarelawan Sukan Asia Guangzhou.

Walaupun dari segi pungutan pingat menunjukkan kita ketinggalan jauh berbanding China yang menghampiri ke angka 200 pingat emas, kami dari kelab Famemas yang menyokong kontinjen Malaysia tetap mengundang rasa hormat di kalangan penganjur termasuk sukarelawan dan penonton.

Famemas memberi sokongan kepada atlit Malaysia di Guangzhou.

Famemas menjadi atlit tidak rasmi Malaysia di Sukan Asia Guangzhou.

Selain kagum dengan semangat yang dibawa rakyat Malaysia ke Guangzhou ini, mereka juga mungkin hairan bercampur pelik melihat warna kulit dan wajah Melayu, Cina dan India di dalam kumpulan kecil penyokong Malaysia yang menjadi ‘atlit tidak rasmi’ atau duta kecil negara di sini.

Famemas dan Sukarelawan di Stadium Karate.

Di dalam keretapi Metro bawah tanahpun Famemas menjadi tumpuan.

Jadi tidak hairan, kumpulan Famemas sering kali diajak untuk bergambar kenang-kenangan oleh penonton dan sukarelawan yang bertugas di pelbagai venue di temasya ini.

Untuk melihat lelihat lebih banyak foto famemas di Sukan Asia Guangzhou, sila layari http://www.flickr.com/photos/famemas/

0 Komen Anda: