CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Sabtu, 22 Ogos 2009

Celoteh Dorairaj - Selamat Berpuasa

Mr. Dorairaj

Hai Kaptan!, kami baru balik dari mesyuarat Exco. Berkenaan dengan ROS, dengan apa yang di bincangkan di AGM, everything is going fine and well. Lebih dari itu, saya tidak boleh komen kerana saya bukan spokesman untuk Famemas. Saya cuma jaga wang sahaja.

Saya juga mengambil kesempatan ini untuk mengucap Selamat Berpuasa kepada semua Muslim. Inilah masanya untuk kita menurunkan berat badan bagi kesihatan kesuluruhan. Kepada yang bukan muslim, anda akan lebih banyak makan kerana ada extra makanan. Selamat berpuasa kepada anda semua. 

Kaptan you jaga jaga ye. Aaaah!, jikalau saya ternampak you tidaak berpuasa, saya akan cekik you sampai mati dan saya akan paksa u naik bas ke neraka.

Laos trip, kena bersabar, hendak mendapatkan sponsorship bukan suatu perkara yang mudah. Kami sekarang sedang berusaha. Mayb kena menampung kos untuk perbelanjaan. So start simpan duit untuk Laos, kalau tidak dapat pergi, donate pada Famemas.

Kaptan you ni sekejap duduk di Shah Alam. Selepas itu di Segambut dan sekarang duduk di Sri Kembangan pula. Patutlah you ada ramai girlfren di seluruh Selangor.

H1N1, baru order vaccine yang akan sampai pada bulan October nanti, dan 2nd batch Januari pada tahun hadapan. I feel so sad untuk semua yang telah meninggal dunia. Entah kenapa dia orang do bagi vaccine tak. Ministry of Health is hiding banyak benda daripada kami Rakyat. When my daughter was having fever and flu, saya bawa dia ke SJMC dan apabila berjumpa dengan doktor, dia tanya hendak buat blood test ke tidak?. Saya pulak tanya, kenapa hendak buat blood test. Jawapan doktor tersebut hanyalah untuk check virus biasa sahaja. I tanya lagi, bagaimana pula dengan H1N1?. Doktor itu kata di SJMC tidak buat test untuk H1N1, dan di mana-manapun tidak buat test cuma di hospital Selayang, Sungai Buloh, HKL dan HB Klang sahaja.

Dia kata kami tak ada fasiliti untuk itu. Sama juga di mana-mana klinik.

Nampaknya seperti di seluruh negara tidak prepare untuk pandemic ini. Dia kata kalau fever tidak turun lagi, bawa anak u lagi sekali ke SJMC. Thank GOD my daughter had ordinary flu virus. Suppose she really had H1N1......it would have been too late. This is what happened to others who died, and I reallt feel sad for them. India with a population of 1.2 billion has less cases than Malaysia with 27million. Now tell me what is out Health Ministry doing? Vacinnes arriving only in October?

Thanks for your celoteh Kaptan. You keep us alive with you amusement.

Regards to all.

0 Komen Anda: